Banner by Rituparna Chatterjee, a woman with the potential to make it big. It's not that she can't: she just won't.

Friday, March 14, 2008

Disclaimer

Yeah, so the blog's made it's appearance, and the comments have started pouring in, mostly through chat or email, most of them bearing complaints that their resources (whether knowledge or CPU) are not configured to read Bangla fonts.

Nothing much to write, barring the disclaimer that the problem, if it can be called such, is essentially theirs. I shall choose my language, and it won't depend on demand.

I can write in English, বাংলা or हिन्दी or Français or Deutsch or العربية or 中文 or Ελληνικα or Italiano or 日本の or 한국어 or Português or Русский or Español or ಕನ್ನಡ or தமிழ் or മലയാളം or తెలుగు (or whatever obscure language I choose) - and the decision is entirely mine.

Now that I've shown off my linguistic abilities, let me switch to mundane activities. As always (I hope "the time elapsed since yesterday evening" qualifies as "always") I shall be back pretty soon.

Thursday, March 13, 2008

আমি কে?

এখানে পৌঁছলে অবধারিতভাবে প্রথম প্রশ্ন জাগবে, কে এই ব্যাক্তি? ভাল, যুক্তিসঙ্গত প্রশ্নসত্যিই তোকে আমি? কি আমার পরিচয়?
আমি তো জনসমক্ষে বলে বেড়াই আমি অত্যন্ত ব্যস্ত ব্যক্তি কাজের শেষ নেই; তবে হঠাৎ ব্লগবাজি করে বেড়াচ্ছি কেন? তবে কি আমার পরিচয় এই, যে আমি এক মিথ্যেবাদী প্রতারক ফাঁকিবাজ?
অন্যদিক থেকে ভাবলে... ব্লগ বানায় সৃজনশীল লোকজন তাহলে কি আমার মধ্যেও সৃষ্টির ইচ্ছে লুকিয়ে আছে? তাহলে কি আমি বেশ ঘ্যাম?
যদি ঘ্যামই হয়ে থাকি, নিজেই বুঝিনি কেন? তাহলে কি আমি অল্পবুদ্ধি টিউবলাইটবিশেষ, স্রেফ স্টার্টার লাগিয়ে ঝুলে পড়ার অপেক্ষায় আছি?
যদি তাইই হয়, আমি ডাহা গবেট, অতএব ঘ্যাম নই। তাহলে আমি একাধারে ঘ্যাম এবং অঘ্যাম যা অসম্ভব। তাহলে কি আমি কেউই নই? আমার অস্তিত্বটাই কি মিথ্যে এবং অযৌক্তিক?

এবার বাংলায় প্রথম লেখা

এটাও হল।

The first post

Yeah, the first post has arrived. Can't guarantee a prompt appearance of the second.

Followers